Sunday, 19 February 2017

Bengal CM to honour sports legends with Khel Samman today at Netaji Indoor Stadium in Kolkata


Bengal Chief Minister Mamata Banerjee will honour sporting legends today at a function to be held at Netaji Indoor Stadium.

She will confer Khel Samman on 13 sportspersons, Banglar Gourab Samman on 15 sportspersons, Krira Guru Samman on 5 coaches. Samar Banerjee and Naresh Kumar will be honoured with the Lifetime Achievement Award.

Atanu Das, Soumyajit Ghosh, Mouma Das and Debasree Majumder will be honoured with ‘Bishesh Samman’ and Dipa Karmakar will be felicitated with ‘Ananya Samman’.

The CM will also distribute financial aid to 4000 new and 8653 old clubs for developing their sports infrastructure. This programme, launched in 2011-12 is aimed at developing sporting talent in the State.

 

আজ কৃতি ক্রীড়াবিদদের খেল সম্মানে ভূষিত করবেন মুখ্যমন্ত্রী

আজ নেতাজি ইনডোর স্টেডিয়ামে একটি অনুষ্ঠানে বিশিষ্ট কৃতী ক্রীড়াবিদদের সম্মাননা জ্ঞাপন করবেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়।

১৩ জন ক্রীড়াবিদকে খেল সম্মান, ১৫ জন ক্রীড়াবিদকে বাংলার গৌরব সম্মান এবং ৫ জন কোচকে ক্রীড়া গুরুর সম্মান দেবেন মুখ্যমন্ত্রী। সমর ব্যানার্জি ও নরেশ কুমারকে জীবনকৃতি সম্মান দেওয়া হবে।

অতনু দাস, সৌম্যজিত ঘোষ, মৌমা দাস এবং দেবশ্রী মজুমদারকে বিশেষ সম্মান এবং দীপা কর্মকারকে অনন্য সম্মান দেওয়া হবে।

৪০০০ টি নতুন এবং ৮৬৫৩ টি পুরনো ক্লাবকে তাদের ক্রীড়া পরিকাঠামো উন্নয়নের জন্য আর্থিক অনুদান প্রদান করবেন মুখ্যমন্ত্রী। রাজ্যের ক্রীড়া পরিকাঠামো উন্নয়নের জন্য ২০১১-১২ আর্থিক বছর থেকে এই কর্মসূচি শুরু হয়েছে।