Sunday, 22 January 2017

I want Hills to prosper - Mamata Banerjee


Chief Minister Mamata Banerjee inaugurated the sixth edition of Uttar Banga Utsab. The inaugural ceremony was held at Kurseong.

The CM inaugurated the 100-bedded ESI Hospital at Siliguri, HDU at Kurseong sub-divisional hospital, SNCU at Darjeeling hospital, and the newly-renovated blood bank at Siliguri District Hospital. The CM also launched the tiger safari at Bengal Safari Park in north Bengal.

Speaking on the occasion, she said: “We want Hills to prosper. We want peace. Violence will bear no fruit. GTA Board and local municipalities are not run by us or else we could have done much more work for the people.”

She added, “We have already formed 12 development boards in the Hills. Three more (Gurung, Khas and Hill Minority) will be set up. We have allotted Rs 264.78 crore to the various boards for carrying out developmental work. I will come back to the Hills again. I want my brothers and sisters in the Hills to be happy.”

She will also be holding the administrative review meeting for the district on January 24 where she will take a stock of the progress of the development works undertaken by the state government. She will return to Kolkata on January 25.

 

আমি পাহাড়ের উন্নতি চাইঃ কার্শিয়াঙে বললেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

আজ উত্তরবঙ্গে ষষ্ঠতম উত্তরবঙ্গ উৎসবের সূচনা করলেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। উদ্বোধনী অনুষ্ঠান হয় কার্শিয়াঙে।

অনুষ্ঠানে বক্তব্য রাখার সময় মুখ্যমন্ত্রী বলেন, “আমি পাহাড়ের উন্নতি চাই, পাহাড়ে শান্তি বজায় থাকুক। জিটিএ এবং স্থানীয় পুরসভা আমাদের হাতে থাকলে আমরা মানুষের জন্য আরও কাজ করতে পারতাম”।

তিনি আরও জানান, ইতিমধ্যেই তিনি বিভিন্ন জনজাতির জন্য ১২টি উন্নয়ন বোর্ড গঠন করে দিয়েছেন। আজ আরও ৩টি উন্নয়ন বোর্ডের ঘোষণা করলেন। সেগুলি হল – গুরুং ডেভেলপমেন্ট বোর্ড, খস হিতকারি ফাউণ্ডেশন অ্যান্ড ডেভেলপমেন্ট বোর্ড ও পাহাড়িয়া মাইনরিটি ডেভেলপমেন্ট বোর্ড। তিনি বলেন, আমি আবারও পাহাড়ে আসব। আমি চাই আমার পাহাড়ের ভাই-বোন খুশি থাকুক।

রবিবার সন্ধ্যেবেলায় তিনি দার্জিলিং পৌঁছবেন। প্রতি বছরের মত এবারও ২৩ জানুয়ারি দার্জিলিং ম্যালে নেতাজীর জন্মজয়ন্তী অনুষ্ঠানে অংশগ্রহণ করবেন মুখ্যমন্ত্রী। হাজার হাজার মানুষের জনসমাগম হবে এই অনুষ্ঠানে।

পাহাড়ের জাতীয় এবং রাজ্য সড়ক সংস্কারের জন্য ২২০ কোটি টাকা বরাদ্দের ঘোষণাও করেছেন মুখ্যমন্ত্রী। জঙ্গল মহলের মতোই পুলিশের হিমাল, তরাই ডুয়ার্স স্পোর্টসের বিভিন্ন খেলায় জয়ীদের চাকরি দেওয়ার কথা ঘোষণা করেন মুখ্যমন্ত্রী।

আগামী ২৪ জানুয়ারি একটি প্রশাসনিক বৈঠকও করবেন মুখ্যমন্ত্রী সেখানে জেলার উন্নয়নমূলক কাজের পর্যালোচনা হবে। আগামী ২৫ জানুয়ারি তিনি কলকাতা ফিরবেন।